stoTapsi

* Ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων αρνείται τώρα οικονομικό έλεγχο και σε κοινοπραξία της οποίας το ΚΤΕΛ είναι μέλος
* Καταγγελία ότι αποφεύγει, μαζί με τον Δημ. Φίλη, να αποδώσει λογαριασμό για περί τα 2 εκατ.
* Τι έγιναν εισπράξεις πλέον των 750.000 ευρώ από Αλβανία;
* Οι μέτοχοι του ΚΤΕΛ Ιωαννίνων γνωρίζουν τι γίνεται;
* Απειλές και εκβιασμοί σε εταίρους του και άλλους Αλβανούς λεωφορειούχους, με τη συνδρομή αστυνομικών κλπ παραγόντων
* Παρατημένη στο έλεος του Θεού και στα χέρια του Γκίκα η Ελληνική μειονότητα

Γράφει ο Κώστας Δ. Καλτσής

GKIKAS GRHGORHSΦωτιές άναψε (που όμως άρχισαν να τον καίνε ...) ο Πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων κ.Γρηγόρης Γκίκας, αρνούμενος να δεχτεί οικονομικό έλεγχο και να αποδώσει τεράστια χρηματικά ποσά, ως διαχειριστής της  κοινοπραξίας που συνέστησε θυγατρική του ΚΤΕΛ με άλλες τρεις εταιρίες, για την εκμετάλλευση γραμμών μεταφοράς επιβατών από την Αλβανία στην Ελλάδα και τούμπαλιν, για να τιναχτεί εν τέλει η εταιρία στον αέρα και οι μέτοχοι του ΚΤΕΛ να μην έχουν ιδέα για το τι συμβαίνει.
Τα καμώματα του κ. Γκίκα είχαν περιγραφεί  με πρωτοσέλιδα το 2020 από την εφημερίδα «Τύπος Ηπείρου» και είχαν προκαλέσει σάλο.

Τούτη η ιστορία που ξετυλίγουμε τη δικαιώνει πλήρως και ξεκινά το 2014 όταν με έδρα τα Ιωάννινα συστήθηκε η κοινοπραξία «Νέοι Ορίζοντες. Εταίροι η τουριστική θυγατρική εταιρία του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων «KTEL TRAVEL S.I» εκπροσωπούμενη από τον κ.Γρηγ. Γκίκα, και άλλες τρείς Ελληνικές Τουριστικές Μεταφορικές εταιρείες και φυσικά διαχειριστής ανέλαβε και εκεί ο κ.Γρηγ. Γκίκας.
Gikas Typos 1Σκοπός της η εκμετάλλευση των διεθνών λεωφορειακών γραμμών που συνδέουν την Ελλάδα με την Αλβανία και ειδικότερα
1)Ιωάννινα- Αγ.Σαράντα και αντίστροφα και 2)Αθήνα- Κακαβιά- Αυλώνα και αντίστροφα.


Αξίζει να σημειωθεί ότι η εξυπηρέτηση των επιβατών από το νότο της Αλβανίας και δή την περιοχή που υπάρχουν πολλά Ελληνικά χωριά, θεωρείται πολύ σημαντική.
Οι επιβάτες έφταναν με λεωφορεία της κοινοπραξίας μέχρι την Κακαβιά και από την Ελληνική πλευρά αναλάμβανε η θυγατρική του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων να τους μεταφέρει στην Αθήνα ή όπου αλλού. 
Μάλιστα δε η κοινοπραξία είχε ενοικιάσει χώρο στην Αθήνα για τη στάθμευση των λεωφορείων, αλλά σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε, αποδείχτηκε ότι αυτή ενοικιάστηκε προσωπικά από τον κ.Γκίκα, ο οποίος με τη σειρά του την ενοικίασε στην κοινοπραξία «Νέοι Ορίζοντες»!
Το περίεργο είναι ότι η κοινοπραξία κατέβαλε 48.000 ευρώ στον Πρόεδρο του ΚΤΕΛ και της θυγατρικής του, αλλά και  διαχειριστή της κοινοπραξίας, ως εγγύηση για το πάρκινγκ!
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι λογιστής της κοινοπραξίας ορίστηκε ο κ.Δημήτρης Φίλης, ο οποίος είναι και διευθυντής του λογιστηρίου του ΚΤΕΛ.

Όλα πάντως έδειχναν να κυλούν ομαλά για τους «Νέους Ορίζοντες», μέχρι που - σύμφωνα με τεκμηριωμένες πληροφορίες μας- ζητήθηκε από τον διαχειριστή κ.Γκίκα να αποδώσει λογαριασμό για την περίοδο διαχείρισης του εως και σήμερα.
Το ίδιο και από τον υπεύθυνο του λογιστηρίου κ.Φίλη, πλην ματαίως παρ ότι πέρασαν τόσα χρόνια και εν τέλει αποφασίστηκε πριν από λίγο καιρό η διάλυση της κοινοπραξίας εξ αυτού του γεγονότος, ο κ.Γκίκας συνεπικουρούμενος από τον κ.Φίλη, αρνείται ακόμη να δεχτεί τον οικονομικό έλεγχο. 


Filis KTELΜόνο που ο κ.Φίλης φαίνεται να ακολουθεί την τακτική διαίρει και βασίλευε, αφού ενημέρωνε εταίρους της κοινοπραξίας ότι ο Πρόεδρος του ΚΤΕΛ και διαχειριστής (της κοινοπραξίας) ...έχει τους λόγους του που αρνείται τον έλεγχο, «κρεμώντας»  τον κ.Γκίκα, αλλά από την άλλη συνεργάζεται μιά χαρά μαζί του.

Ακόμη κι όταν ο κ.Γκίκας παραιτήθηκε από τα καθήκοντα του διαχειριστή (λόγω των πιέσεων για έλεγχο, για να επανέλθει αργότερα), προβάλλονταν επιμόνως  η άρνηση να δεχτεί έλεγχο και να αποδώσει στους εταίρους  της κοινοπραξίας χρήματα οκτώ ετών περίπου!

Σε έγγραφες δε υπομνήσεις ουδέποτε δόθηκε απάντηση, ούτε καν εξήγηση για ποιό λόγο τα χρήματα δεν κατατίθονταν στον τραπεζικό λογαριασμό της κοινοπραξίας, αλλά πήγαιναν στα ταμεία του ΚΤΕΛ (;) ή στον κ.Γκίκα και όπου αλλού αδιευκρίνιστα, ενώ φαίνεται ότι ο Πρόεδρος κ.Γκίκας «τα βρήκε» με μιά τουλάχιστον από τις συμμετέχουσες στην κοινοπραξία εταιρίες.


Gikas Typos 2Από έγγραφα που έφτασαν στα χέρια μας, απευθύνονται βαρύτατες καταγγελίες κατά των κ.κ.Γκίκα- Φίλη και άλλων ότι δρουν ως ... «μιά δομημένη ομάδα που εγκληματεί σε βάρος της κοινοπραξίας, της νομιμότητας και εκείνου», ότι απειλείται όποιος  ζητά οικονομικό έλεγχο, ότι πρέπει να φύγει από λογιστής ο κ.Φίλης γιατί είναι και λογιστής του ΚΤΕΛ και άρα υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων, ότι διαπιστώνονται παραβάσεις με την έκδοση των εισιτηρίων και πως ακόμη εταιρία που συμμετείχε στην κοινοπραξία προέβαινε σε παράνομη διακίνηση χρημάτων και πλαστών διαβατηρίων, σύμφωνα και με τον κ.Δημ. Φίλη.

Είναι δε εκπληκτικό που, όπως καταγγέλλεται, ο κ.Φίλης παρά την εντολή που του δόθηκε, δε φτάνει που αρνήθηκε να δώσει τα βιβλία και άλλα στοιχεία σε  λογιστική εταιρία για έλεγχο, αλλά έκαψε τα αρχεία για τα έτη 2014-15, ενώ επιμένει ότι γίνονταν μεταφορά μεγάλων ποσών προς την Αλβανία από τον κ.Γκίκα (;)!!!

Δηλαδή ετίθετο συνεχώς ζήτημα νομίμου λειτουργίας της κοινοπραξίας: να είναι  συνεπής η κοινοπραξία με όσα ορίζουν οι νόμοι στην Ελλάδα,  τα χρήματα να πηγαίνουν στο λογαριασμό σε τράπεζα και όχι στον κ.Γκίκα ή στο ΚΤΕΛ.  Τι απέγινε το Κεφάλαιο συστασης της κοινοπραξίας που ανέρχεται στις 80.000 ευρώ. Γιά ποιό λόγο ο κ.Γκίκας συνεννοήθηκε με τον εκπρόσωπο εταιρίας-μέλος της κοινοπραξίας, να κρατά κι εκείνος τα χρήματα αντί να τα αποδίδει. Γιατί με αδιαφάνεια γίνονταν συνεργασία της κοινοπραξίας με το ΚΤΕΛ Κορίνθου, γιατί δεν επιστρέφει ο κ.Γκίκας τις 48.000 ευρώ που του δόθηκαν ως εγγύηση για το πάρκινγκ λεωφορείων που υπομίσθωσε στην κοινοπραξία ή και: τι σόι κοινόχρηστα ενός γραφείου είναι αυτά που κοστίζουν 5.630 ευρώ ανά τρίμηνο και: τι είναι, από που προέρχεται το ποσό των 16.270 ευρώ από τα ΚΤΕΛ Κορίνθου που κατατέθηκε σε τραπεζικό λογαριασμό εταίρου της κοινοπραξίας, για ποιό χρονικό διάστημα, ποιό μπλοκ, σε ποιό σειριακό αριθμό ανήκει, αλλά και για ποιό λόγο ζητούνται 5.673 ευρώ ως ...«επιπλέον ενοίκιο» γραφείων κάθε τόσο;

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ.Γκίκας φέρεται να εισέπραξε χρήματα (από εισιτήρια) από την Αλβανία για την κοινοπραξία, που ξεπερνούσαν τις 750.000 ευρώ και για τα οποία χρήματα ουδέποτε αποδόθηκε λογαριασμός, συνεπώς ούτε φορολογήθηκαν (;), ενώ συνολικώς η αδιαφανής διαχείριση αφορά ποσό που αγγίζει τα 2 εκατ. ευρώ!

Gikas Typos 3Η μόνη προφορική απάντηση από πλευράς του κ.Γκίκα  σε αυτά και πολλά άλλα, ήταν απειλές.
Ήδη, σύμφωνα με τις καταγγελίες, έχοντας καλές σχέσεις με τον Περιφερειάρχη Ηπείρου κ.Αλέξ. Καχριμάνη, πολιτικούς και αστυνομικούς των Ιωαννίνων, δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην Κακαβιά στα Αλβανικά λεωφορεία και κατά τη διέλευσή τους από την περιοχή των Ιωαννίνων.

Επί της ουσίας καταγγέλλεται ότι ο κ.Γκίκας «εκβιάζει» Αλβανικές εταιρίες, κυρίως δε εκείνες που δραστηριοποιούνται στις γραμμές Αργυροκάστρου και Αγ.Σαράντα, με την αστυνομία να υποστηρίζει ότι η μεταφορά επιβατών από αυτές τις περιοχές είναι ...αποκλειστικότητα του ΚΤΕΛ Ιωαννίνων και των με αυτό συνεργαζομένων πρακτορείων! 

Το χειρότερο δε είναι ότι ο κ.Γκίκας εμπλέκει σε αυτή την ιστορία και υψηλόβαθμο υπηρεσιακό παράγοντα του Υπουργείου Υποδομών- Μεταφορών, ότι πχ όσο υπάρχει αυτός η λεωφορειακή γραμμή Αγ.Σαράντα- Ηγουμενίτσα- Αθήνα δε θα λειτουργήσει ποτέ, παρά την αναγκαιότητα που υπάρχει και επειδή φέρεται να το ζήτησε ο κ.Γκίκας!

Στο σημείο αυτό πρέπει να επισημανθεί το οξύ πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Ελληνική μειονότητα.

Οι κάτοικοι του «νότου» (Αγ.Σαράντα, Χειμάρρα και λοιπά χωριά)  είναι υποχρεωμένοι για να φτάσουν στην Αθήνα να το κάνουν με ανταπόκριση  στα Γιάννινα  με κοστος 15 ευρώ και άλλα 46 ευρώ από εκεί μέχρι την Αθήνα, δηλαδή 61 ευρώ ή να ταξιδέψουν μέσω Κορυτσάς και Ελμπασάν για να φτάσουν Αθήνα!

Κι αυτό διότι, σύμφωνα με τις καταγγελίες, ο κ.Γκίκας, βρήκε τρόπο να εκβιάσει και παραμερίσει όσες Αλβανικές εταιρίες δε συνεργάζονταν σύμφωνα με τα προσωπικά του συμφέροντα.

 Πρώην δημοτικός σύμβουλος Ιωαννίνων ο κ.Γκίκας, παριστάνων τον πολιτικό παράγοντα με ισχυρές προσβάσεις στην κυβέρνηση, κατάφερε με τις γνωριμίες του στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να μη λειτουργεί η γραμμή Αγ. Σαράντα- Ιωάννινα- Αθήνα και το αντίστροφο, παρά τις συμφωνίες που είχαν γίνει.

 Με αυτά τα τερτίπια έχουν εξοργιστεί οι Έλληνες της μειονότητας στην Β.Ήπειρο  και απαιτούν να σταματήσουν τα σε βάρος τους παιχνίδια, καλώντας την κυβέρνηση να δώσει λύση και ένα τέλος στη δράση του κ.Γρηγ. Γκίκα,  καθώς οι ίδιοι για να φτάσουν στην  Αθήνα χρειάζονται τα διπλάσια λεφτά και χρόνο απ ότι κάποιος επιβάτης απο τα Τίρανα.

Αυτά έχουν καταγγελθεί στις αρμόδιες Αρχές και υπηρεσίες , που όμως κωφεύουν μέχρι στιγμής στην έκκληση για εφαρμογή των νόμων του Ελληνικού κράτους, με αναπόφευκτη πιά την εμπλοκή της Δικαιοσύνης.

Αίζει να σημειωθεί πώς Το 2016 πενήντα μέτοχοι του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων, προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη ζητώντας οικονομικό έλεγχο και όλα όσα άφορούσαν τη διαχείριση, επειδή ο κ.Γκίκας αρνούνταν επιμόνως!

Είχε προηγηθεί αίτημα για Εισαγγελική παραγγελία η οποία και εκδόθηκε, με τον κ.Γκίκα να την προσβάλλει για να μην ενημερωθούν οι μέτοχοι γιά ό,τι αφορούσε την επιχείρηση.

Το Ειρηνοδικείο Ιωαννίνων με την με αριθμό 52/2016 απόφασή του διέτασσε έκτακτο διαχειριστικό οικονομικό έλεγχο από ορκωτό λογιστή και τον κ.Γκίκα, τη διοίκηση του ΚΤΕΛ εν γένει, να δώσουν στους μετόχους όλα τα έγγραφα, στοιχεία και βιβλία.

Στην ίδια απόφαση σημειώνονταν ότι η διοίκηση του ΚΤΕΛ έχει παραβεί τους νόμους και πως αποδείχθηκε ότι «...από το 2003 έχει προβεί σε ενέργειες, από τις οποίες συνάγεται ότι η διοίκηση δεν ασκείται όπως επιβάλλει η χρηστή και συνετή διοίκηση, με αποτέλεσμα διαχειριστικές πράξεις που ορίζονται στο σκεπτικό της παρούσας απόφασης, να ζημιώνουν την καθ´ ης εταιρία...»!!!
Δεν γνωρίζουμε αν ο κ.Γκίκας με τη διοίκηση του Υπεραστικού ΚΤΕΛ προσέβαλλαν την απόφαση κι ούτε έχει καμιά σημασία, παρά μόνο τούτο: Γιά ποιό λόγο αρνούνταν τον οικονομικό έλεγχο; Προφανώς για να κρύψει κάτι έκνομο, κάποια διαχειριστική ανωμαλία, αλλιώς δεν εξηγείται.

Αν λοιπόν ακολούθησε αυτή την τακτική με τους συναδέλφους του μετόχους του ΚΤΕΛ, δεν προκαλεί εντύπωση που αρνούνταν και αρνείται ακόμη τον οικονομικό- διαχειριστικό έλεγχο της κοινοπραξίας «Νέοι Ορίζοντες».
Το θέμα όμως είναι κάτι παραπάνω από σοβαρό για να αφεθεί σε πιθανολογήσεις και στις επιθυμίες του κ.Γκίκα. 

Επιβάλλεται οι μέτοχοι του ΚΤΕΛ να ζητήσουν πάλι διαχειριστικό έλεγχο και στη θυγατρική «Τουριστική - Μεταφορική , Μονοπρόσωπη ΕΠΕ» και στην κοινοπραξία.

Αλλωστε πρόκειται και για δικά τους χρήματα- συμφέροντα, πέραν του ηθικού μέρους της υπόθεσης. 
Απαιτείται λοιπόν η άμεση επέμβαση κάθε αρμόδιας Αρχής (Εισαγγελίας, Δίωξη Οικονομικού Εγκλήματος και Διαφθοράς, του  Υπουργείου Υποδομών- Επικοινωνιών- Μεταφορών κλπ), για να ξετυλιχτεί ολόκληρο το κουβάρι όποιων παρανομιών....

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2020 η εφημερίδα «Τύπος Ηπείρου», όπως προαναφέραμε, με σειρά πρωτοσέλιδων αποκάλυψε πολλά για τη δραστηριότητα του κ.Γκίκα, που προκάλεσαν σάλο. 

Ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ έστειλε εξώδικο, χωρίς όμως να απαντά επί της ουσίας στις καταγγελίες, με τον τίτλο «Μαφιόζικες μέθοδοι στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ» να αποτελεί σημείο αναφοράς και να συζητείται ακόμη.
Η εφημερίδα πάντως δικαιώνεται, πέραν των άλλων, και σε ό,τι αφορά τις εισπράξεις από τα εισιτήρια που εκδίδονταν στην Αλβανία.
Μόνο που αυτές δεν αποκρύπτονταν πιθανώς από τις Ελληνικές φορολογικές Αρχές, αλλά από τους μετόχους του ΚΤΕΛ και σίγουρα από τους εταίρους του στην Κοινοπραξία «Νέοι Ορίζοντες»!

Πνευματικά Δικαιώματα stotapsi.gr

Top Desktop version