stoTapsi

Mpampiniotis Arsakeia 2018Σε κλίμα ιδιαίτερα ευχάριστο και φιλικό που χαρακτηρίστηκε, επιπλέον, από την αθρόα προσέλευση εκπαιδευτικών και στελεχών της εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων (200 και πλέον, παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες λόγω της συνεχούς βροχόπτωσης!), πραγματοποιήθηκε η Ημερίδα Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με θέμα: «Ο εκπαιδευτικός στον 21ο αιώνα» Σύγχρονες βιωματικές προτάσεις για αυτομόρφωση η οποία διοργανώθηκε από την Εποπτεία των Σχολείων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας το Σάββατο 3 Φεβρουαρίου 2018 στα Αρσάκεια Σχολεία Ιωαννίνων.
Στην Ημερίδα συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από δημόσια και ιδιωτικά σχολείαμεταξύ των οποίων αρκετοί ήταν από σχολεία άλλων νομών της Άρτας, Θεσπρωτίας, Καστοριάς, Φλώρινας, Θεσσαλονίκης.
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους πολλοί πανεπιστημιακοί καθηγητές και απηύθηναν χαιρετισμούς: Ο αιδεσιμολογιότατος Αρχιμανδρίτης Ιωήλ, εκπρόσωπος της Ιεράς Μητρόπολης Ιωαννίνων, ο κ. Παντελής Κολόκας, Αντιδήμαρχος Παιδείας, Κοινωνικής Πολιτικής, Νεολαίας, Αθλητισμού και Εθελοντισμού και ο Καθηγητής Αναστάσιος Μικρόπουλος, Πρόεδρος τού Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης τού Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Η Διευθύντρια του Αρσακείου Δημοτικού Ιωαννίνων, κα Ελένη Παπανικολάου, παρουσίασε στο πολυπληθές κοινό των Ιωαννίνων δύο εξέχουσες προσωπικότητες της πανεπιστημιακής κοινότητας, τον Καθηγητή Γλωσσολογίας κ. Γεώργιο Μπαμπινιώτη, Πρύτανη Πανεπιστημίου Αθηνών (2000-2006) και Πρόεδρο τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας και τον κ. Ιωάννη Παρασκευόπουλο καθηγητή Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών και Γενικό Γραμματέα τής Φ.Ε.
Ο κ. Μπαμπινιώτης στην εισήγησή του «Η σημασία τής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την κατάκτηση τής γλώσσας: Μια νέα προσέγγιση», παρουσίασε μια καινοτόμο πρόταση της διδασκαλίας της γραμματικής τονίζοντας ότι η «κρίσιμη ηλικία» για την κατάκτηση της μητρικής γλώσσας είναι η περίοδος των 2 έως 12 ετών και ο κ. Παρασκευόπουλος στην εισήγησή του μίλησε για «Μαθησιακά και ψυχολογικά προβλήματα παιδικής ηλικίας. Η ψυχοπαιδαγωγική διαχείρισή τους στο σχολείο και στην οικογένεια: δώδεκα συν τρεις (12+3) προτάσεις».
Στην Ημερίδα, εκτός από τις δύο κεντρικές εισηγήσεις, πραγματοποιήθηκαν δύο ζώνες παράλληλων εισηγήσεων-εργαστηρίων με οργανωμένες δραστηριότητες από διακεκριμένους στον χώρο της εκπαίδευσης επιστήμονες.
Αλφαβητικά αναφέρονται: Γ. Γεωργουλέας, ψυχολόγος, μέλος των Συμβουλευτικών Υπηρεσιών της Φ.Ε., Τρ. Κωστούλη, αναπληρώτρια καθηγήτρια, ΠΤΔΕ, ΑΠΘ, Α. Μικρόπουλος, καθηγητής, Πρόεδρος του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Ξ. Μπήτσικας, καθηγητής, Κοσμήτωρ της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Ξ. Παρασκευοπούλου, ψυχολόγος, υπεύθυνη των Συμβουλευτικών Υπηρεσιών της Φ.Ε., Θ. Ράπτης, επίκουρος καθηγητής, ΠΤΝ, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Μ. Σακελλαρίου, καθηγήτρια, ΠΤΝ, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Κ. Τάτσης, επίκουρος καθηγητής, ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί είχαν τη μοναδική ευκαιρία να «μπουν στη θέση των μαθητών τους», να παρακολουθήσουν, να συζητήσουν, να συνεργαστούν και να προβληματιστούν πάνω στις σύγχρονες μεθόδους με τις οποίες μπορεί το καθημερινό μάθημα να οργανωθεί και να εμπλουτιστεί.
Ο διάλογος που αναπτύχθηκε σε κάθε αίθουσα, σε επίπεδο παιδαγωγικό και επιστημονικό, υπό τον συντονισμό των Σχολικών Συμβούλων, υπήρξε ιδιαίτερα γόνιμος και επωφελής και έδωσε σε όλους τους συμμετέχοντες τη δυνατότητα να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους, να επιλύσουν τις απορίες τους, να καταθέσουν τις προσωπικές τους απόψεις και γενικά να αλληλεπιδράσουν με τους συναδέλφους τους.
Τη συζήτηση συντόνιζαν οι Σχολικοί Σύμβουλοι: Π. Αγγελόπουλος, σχολικός σύμβουλος ΠΕ Ν. Ιωαννίνων, Ε. Ανδρέου, σχολική σύμβουλος Μουσικής Αγωγής ΠΕ καιΔΕ Περιφέρειας Ηπείρου, Μ. Ευσταθίου, σχολικός σύμβουλος Ειδικής Αγωγής ΠΕ καιΔΕΠεριφέρειας Ηπείρου, Ι. Μπέλλου, σχολική σύμβουλος Πληροφορικής Νομών Ιωαννίνων ‒ Άρτας, Σ. Σαΐτη, σχολική σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Νομού Πρεβέζης, Ε. Σακελλαροπούλου, σχολική σύμβουλος ΠΕ Ν. Ιωαννίνων, Μ. Σταματοπούλου, σχολική σύμβουλος Καλλιτεχνικών ΠΕ καιΔΕ Περιφέρειας Ηπείρου, Κέρκυρας και Λευκάδας.
Η Ημερίδα του Αρσακείου Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων της Φ.Ε.κατά γενική ομολογία όλων των συμμετεχόντων, στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία τόσο σε εκπαιδευτικό όσο και σε οργανωτικό επίπεδο. (http://protovathmia.arsakeio.gr)

Πνευματικά Δικαιώματα stotapsi.gr

Top Desktop version