stoTapsi

A+ A A-

hpeiros topos na zeis"Η τελική πρόταση του υπουργείου Παιδείας για το σχέδιο «Αθηνά» η οποία παρουσιάστηκε, προκαλεί δικαιολογημένα πολλές αντιδράσεις. Οι αλλαγές που προτείνονται, με την μελλοντική κατάργηση του τμήματος λαϊκής και παραδοσιακής μουσικής του ΤΕΙ Ηπείρου, δοκιμάζουν τα αντανακλαστικά της τοπικής κοινωνίας, η οποία στέλνει μήνυμα προς την κεντρική εξουσία, ότι δεν μπορεί να αγνοήσει τη βούλησή της και τις αποφάσεις των θεσμοθετημένων οργάνων της, αλλά και έρχεται κόντρα στη δημόσια εξαγγελία για αλλαγή του τρόπου σκέψης και πρακτικής.

 

Πιθανόν οι παλιές συνήθειες του σχεδιασμού με βάση τις πελατειακές λογικές δεν έχουν εκλείψει αφού κάθε άλλο παρά ορθολογικά μπορούμε να θεωρήσουμε τα όποια επιχειρήματα για την υποβάθμιση του ΤΕΙ Ηπείρου.

Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια είχαμε μια στρεβλή ανάπτυξη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη χώρα μας. Η δημιουργία και η χωροθέτηση των ιδρυμάτων δεν εντάχθηκε ποτέ σε ένα συνολικό σχεδιασμό, κάτι που λειτούργησε εις βάρος της ποιότητας της Εκπαίδευσης.

Η αναδιάρθρωση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης αποτελεί αναμφίβολα μια αναγκαιότητα και το Σχέδιο «Αθηνά» θα επιφέρει σημαντικές χωροταξικές αλλαγές στον Ακαδημαϊκό Χάρτη της χώρας.

Όμως μία τόσο σημαντική αλλαγή για να πετύχει το στόχο της θα πρέπει να είναι επιστημονικά τεκμηριωμένη. Να βασίζεται σε ακαδημαϊκά, λειτουργικά και αναπτυξιακά κριτήρια.

Οι όποιες μεταβολές σε σχολές και τμήματα θα πρέπει επίσης να γίνουν με γνώμονα την περιφερειακή ανάπτυξη και αποκέντρωση. Τα περιφερειακά ιδρύματα είναι απαραίτητο να ενδυναμωθούν και να ενισχυθούν με νέα τμήματα που θα συνάδουν με τις αναπτυξιακές και τεχνολογικές ανάγκες της περιφέρειας.

Όλα αυτά όμως προαπαιτούν διάλογο, μέσα από τον οποίο θα προκύψουν χρήσιμα συμπεράσματα και προτάσεις, που η εφαρμογή τους θα βοηθήσει να αντιμετωπιστούν παθογένειες, αστοχίες και στρεβλώσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και να βελτιωθεί το έργο των ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Οι όροι και οι προϋποθέσεις υλοποίησης του σχεδίου για την αναδιάρθρωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι πρωτίστως υπόθεση της ίδιας της ακαδημαϊκής κοινότητας, αλλά όμως αφορά και την τοπική κοινωνία.

Η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση έχει καθήκον και υποχρέωση να συμμετέχει σ’ αυτόν το διάλογο, διότι η ανάπτυξη της κάθε περιοχής είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ίδρυση και τη λειτουργία των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Για να γίνει ουσιαστική διαβούλευση, που θα φέρει και ένα σωστό αποτέλεσμα, απαιτείται ειλικρίνεια, ωριμότητα και σύνεση και να διεκδικήσουμε όλοι μαζί μια τριτοβάθμια εκπαίδευση που θα μπορεί να ανταποκριθεί στις μείζονες προκλήσεις της σύγχρονης εποχής.

 Στα πλαίσια αυτά συμπαρατασσόμαστε με την ακαδημαϊκή κοινότητα. Στηρίζουμε την απόφαση της Συνέλευσης του ΤΕΙ Ηπείρου, επισημαίνουμε και από την πλευρά μας τις κραυγαλέες αστοχίες της επικαιροποιημένης πρότασης και απαιτούμε την άμεση αποκατάσταση της αδικίας έτσι ώστε να μην τεθεί θέμα βιωσιμότητας του Ιδρύματος."

twitter-logo facebook-icon

Καλτσής Δημοσιογράφος


Ενωση Συντακτών

Ξιφασκία

nitsiakos maketa
logo pindos

informedia

Πνευματικά Δικαιώματα stotapsi.gr