stoTapsi

A+ A A-
Καταγγέλλει η Ένωση Γονέων Μαθητών Δήμου Ιωαννιτών
aithousa sxoleiou"Ένα μήνα μετά το πρώτο κουδούνι η κατάσταση στα σχολεία και στην εκπαίδευση γενικότερα συνεχίζει να παραμένει τραγική. Τα κενά εκπαιδευτικών έχουν δημιουργήσει μια ασφυκτική κατάσταση για τα σχολεία όπου σε πολλές περιπτώσεις οδηγεί σε συμπτύξεις τμημάτων σε μείωση διδακτικών ωρών για τους μαθητές στη εναλλαγή εκπαιδευτικών στην τάξη.
Πολλές οικογένειες βρίσκονται σε απόγνωση γιατί δεν λειτουργούν υποστηρικτικές δομές (ειδικά σχολεία ολοήμερα τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη ενισχυτική διδασκαλία). Οι προσλήψεις αναπληρωτών γίνονται με το σταγονόμετρο με αποτέλεσμα να χάνονται χιλιάδες ώρες διδασκαλίας και χιλιάδες εκπαιδευτικοί να περιμένουν με τη βαλίτσα στο χέρι πότε και πού θα διοριστούν. Οι μαθητές στεγάζονται σε ακατάλληλα πολλές φορές και επικίνδυνα κτίρια ,η μεταφορά που για μια φορά δεν έχει λυθεί στο σύνολό της, το ζήτημα των καθαριστριών .Η φτώχεια και εξαθλίωση των οικογενειών μας, οι υπερχρεωμένες σχολικές επιτροπές και η 3η δόση για τα λειτουργικά που δεν έχει έρθει ακόμα το 23% ΦΠΑ στα φροντιστήρια και η συνεχιζόμενη φοροληστεία δεν μας αφήνουν κανένα περιθώριο αναμονής.
Από την πλευρά της η κυβέρνηση προσπαθεί να μας πείσει πως κάνει οτιδήποτε είναι ανθρωπίνως δυνατό στις σημερινές δύσκολες συνθήκες για τη χώρα για να λύσει το πρόβλημα των κενών. Έως τώρα έχουν προσληφθεί 2,579 στην α/θμια και 905 στην β/θμια και 1574 εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων στα δημοτικά. Δηλαδή 5058 στα 20,000 κενά που υπάρχουν.
Ξεχνώντας να αναφέρει πως η σημερινή κατάσταση είναι αποτέλεσμα συγκεκριμένων πολιτικών που εφαρμόζονται εδώ και πάρα πολλά χρόνια στην εκπαίδευση ξεχνώντας να αναφέρει πως τα κενά δεν δημιουργήθηκαν από την μια μέρα στην άλλη ούτε είναι αποτέλεσμα του ρευστού πολιτικού κλίματος ούτε των εκλογών.

H κατανομή πίστωσης για το έτος 2015 για συντήρηση και επισκευές για όλα τα σχολεία του Δήμου (100 περίπου) είναι μόνο 234,000 και με αυτά μπαλώνουν και κουκουλώνουν την κατάσταση.
Για την ειδική αγωγή η κατάσταση είναι τραγική σύμφωνα με τις στατιστικές πρέπει να υπάρχουν μόνο στο Δήμο πάνω από 1500 παιδιά από τα οποία μόνο το 10% έχει πρόσβαση στην εκπαίδευση έχουν σοβαρές ελλείψεις από εκπαιδευτικό προσωπικό από χώρους όπως στο 2ο Ειδικό Δημοτικό, η παράλληλη στήριξη και η ένταξη είναι λέξεις άγνωστες για γονείς και παιδιά.
Στις σχολικές επιτροπές κάθε χρόνο φτάνουν όλο και λιγότερα χρήματα με αποτέλεσμα να στοιβάζονται τα χρέη ο δήμος να μοιράζει τη φτώχεια χωρίς να διεκδικεί μεγαλύτερη χρηματοδότηση. Η υποχρηματοδότηση δεν είναι λογιστικό ζήτημα. Είναι βασικός μοχλός για την υλοποίηση του νέου σχολείου που στερούν από το κρατικούς πόρους για να βρει άλλους χρηματοδότες ή τους γονείς ή αρωγούς με ανταλλάγματα. Αποτέλεσμα αυτού είναι και η κτιριακή εγκατάλειψη που αγγίζει επικίνδυνα όρια αφού δεν τηρούνται οι στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής και ασφάλειας. Δεν υπάρχει αντισεισμικός έλεγχος και είναι εκτεθειμένα τα περισσότερα παιδιά στο ενδεχόμενο ισχυρού σεισμού.

Απαιτούμε
 Άμεση κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών κενών με μαζικούς μόνιμους διορισμούς. Πρόσληψη εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξη και ένταξης και λειτουργία της ενισχυτικής διδασκαλίας .Κάλυψη όλων των ειδικοτήτων για την λειτουργία των ολοήμερων σχολείων
 20 μαθητές να τμήμα , στην Α΄και Β δημοτικού και στα Νηπιαγωγεία 15 μαθητές. Μείωση του παραπάνω αριθμού των μαθητών (-3) εκεί όπου υπάρχουν διαγνώσεις από κρατικό διαγνωστικό φορέα.
 Καμία συγχώνευση τμημάτων και σχολείων. Η χωροταξική κατανομή να προγραμματίζεται από την αρχή της σχολικής χρονιάς σε συνεννόηση με τους Συλλόγους γονέων και να τηρείτε και όχι βεβιασμένα στο τέλος οπότε να παρατηρείτε το φαινόμενο άλλα σχολεία να γεμίζουν ασφυκτικά και άλλα να αδειάζουν.
 Άμεση και γενναία χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης από τον κρατικό προϋπολογισμό
 Μονιμοποίηση εδώ και τώρα όλων των εργαζομένων (εκπαιδευτικού ειδικού εκπαιδευτικού βοηθητικού εκπαιδευτικού και τεχνικού εκπαιδευτικού στην Ειδική Αγωγή χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Μαζικές προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού.
 Να απαγορευτεί η επιχειρηματική δράση στο χώρο της Ειδικής Αγωγής της πρώιμης διάγνωσης και παρέμβασης και της αποκατάστασης των παιδιών με αναπηρίες.
 Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του ή σε σχολείο που δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές του ανάγκες .βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής των υπαρχόντων δομών και ίδρυση νέων
 Έκτακτη οικονομική επιχορήγηση όλων των σχολικών μονάδων, να αποσταλεί άμεσα η 3η δόση για τα λειτουργικά έξοδα.
 Καμία μείωση στους μισθούς των καθαριστριών και να λυθεί μόνιμα το ζήτημα της καθαριότητας των σχολείων με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με πλήρη δικαιώματα μισθολογικά και ασφαλιστικά.
 Διαγραφή των χρεών των σχολικών επιτροπών προς τις πρώην ΔΕΚΟ Δωρεάν πετρέλαιο ρεύμα νερό τηλέφωνο στα σχολεία.
 Απαλλαγή ΦΠΑ στις σχολικές επιτροπές. Κατάργηση του ΦΠΑ στα φροντιστήρια και τα είδη πρώτης ανάγκης στις λαϊκές οικογένειες
 Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των γονιών των εκπαιδευτικών ή των συλλόγων για πληρωμή λειτουργικών εξόδων εκπαιδευτικών εκδρομών βιβλίων .Αγορά όλων των ξενόγλωσσων βιβλίων μουσικών οργάνων (για το Μουσικό σχολείο)των εκπαιδευτικών εκδρομών, αθλητικών εκδηλώσεων από τις σχολικές επιτροπές.
 Να διασφαλιστεί η δωρεάν μεταφορά όλων των μαθητών προς και από τα σχολεία τους. Δωρεάν μεταφορά με τα ΜΜΜ.
 Δωρεάν ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη όλων των μαθητών ανεξάρτητα από φορέα ασφάλισης. Να εξασφαλιστούν κινητές μονάδες υγείας για τον εμβολιασμό όλων των μαθητών και τα πιστοποιητικά υγείας.
 Να εξασφαλιστεί κονδύλι για την παροχή ενός γεύματος με ευθύνη του κράτους σε όλους τους μαθητές .
 Καμία ποινική δίωξη σε μαθητές που αγωνίζονται ,οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είμαστε μαζί τους για να διεκδικήσουμε από κοινού ενιαία αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση υψηλού επιπέδου, με βάση τις κατακτήσεις της επιστήμης και της τεχνολογίας, για όλα τα παιδιά. Καμία επιχειρηματική δράση στην Παιδεία.

Καλούμε τους Συλλόγους να προχωρήσουν άμεσα σε Γενικές συνελεύσεις να πάρουν πρωτοβουλίες για δράσεις ανά σχολείο μαζί με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς."
twitter-logo facebook-icon

Καλτσής Δημοσιογράφος


Ενωση Συντακτών

Ξιφασκία

nitsiakos maketa
logo pindos

informedia

Πνευματικά Δικαιώματα stotapsi.gr