stoTapsi

A+ A A-
kaxrimanisΗ μελέτη της λεωφόρου Νιάρχου (που οδηγεί στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο και στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων) έχει περάσει από όλα τα στάδια, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων έχει εγκριθεί το 2013 από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και δεν υπάρχει ζήτημα αλλαγών, ξεκαθάρισε σε σημερινές του δηλώσεις ο Περιφερειάρχης Ηπείρου κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, ο οποίος αναφέρθηκε διεξοδικά και στο ιστορικό της, ως επίσης και τις διορθώσεις που είχαν γίνει επί της αρχικής μελέτης μετά από απόφαση που είχε εκδώσει το ΣτΕ.
«Η διαδικασία της πρώτης μελέτης έληξε το 2001, όταν από το Υπουργείο Υποδομών (Δημοσίων Έργων) είχε κριθεί απαράδεκτη, καθώς δεν είχε λάβει υπόψη σοβαρές παραμέτρους. Όπως τα αποστραγγιστικά δίκτυα – τα οποία απλά έκλεινε- το γεγονός ότι ο ποδηλατόδρομος δεν είχε τις προβλεπόμενες προδιαγραφές, ότι δίπλα από αυτόν έπρεπε να υπάρχει δρόμος μονής κατεύθυνσης για τους παρόδιους, ότι υποχρεωτικά έπρεπε να υπάρχει ανισόπεδος κόμβος στη σύνδεση με την περιφερειακή οδό, καθώς και τα έργα αποστράγγισης που αφορούσαν την ευρύτερη περιοχή. Να σημειωθεί ότι αυτά καλύπτουν το 40-50% της δαπάνης του έργου. Και οι δύο μελέτες προέβλεπαν διαχωριστικό στο κέντρο, και μάλιστα επειδή η παλιά μελέτη προέβλεπε λάθος τον ποδηλατόδρομο και στις δύο λωρίδες κατεύθυνσης έκανε ειδικούς αποκλεισμούς στους παρόδιους και για αυτό το Υπουργείο Υποδομών έδωσε τις κατευθύνσεις που είναι γραπτές και αυτές ακολουθήθηκαν".

Όσον αφορά τη νέα μελέτη ανέφερε:
«Οι διαδικασίες έληξαν το 2013 και εστάλησαν οι οριστικές μελέτες και η Μ.Π.Ε. προς όλες τις κατευθύνσεις. Τότε μπορούσε ο καθένας να πει τις αντιρρήσεις και τις απόψεις του. Όμως αυτή η περίοδος έχει λήξει εδώ και τέσσερα χρόνια. Τελικά, η μελέτη έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Υποδομών κεντρικά. Καταλαβαίνετε ότι μας φέρνουν σε δύσκολη θέση ως Περιφέρεια Ηπείρου, λαμβάνοντας υπόψη το ρόλο μας και την υπευθυνότητα που πρέπει να μας διακρίνει για κουβέντες που γίνονται σε άκαιρο χρόνο και δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα. Το μόνο που κάνουμε είναι να διαθέσουμε την μελέτη σε όσους ενδιαφέρονται, να έρχονται να βλέπουν ότι όσα ακούγονται είναι εκτός τόπου και χρόνου, και πιθανόν και απέναντι από τα συμφέροντα των ίδιων των επαγγελματιών».
Απαντώντας ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με τη διαδικασία ενημέρωσης του Δήμου Ιωαννιτών, τόνισε «Στο Δήμο Ιωαννιτών έχει πάει η οριστική μελέτη από το 2013 και στην Πολεοδομία και στη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών. Και ο τότε αντιδήμαρχος συμμετείχε στη διαδικασία μαζί με το τότε Δήμαρχο, ώστε να γίνει και ο τελευταίος κόμβος επί της λεωφόρου Δωδώνης".
Τέλος σε άλλη ερώτηση σχετικά με τις όψιμες αντιδράσεις, σημείωσε: "Με ρωτάτε γιατί γίνονται αυτά. Γιατί γίνονται σε δύσκολες στιγμές, και το άγνωστο και το καινούριο πάντα δημιουργούν δεύτερες σκέψεις. Δυστυχώς στην Αυτοδιοίκηση μάθαμε να βάζουμε θέματα – που φαίνονται να είναι θέματα, χωρίς ουσιαστικά να είναι - κάτω από το χαλί. Αυτό το λάθος έγινε από πολλούς. Αν θέλετε και από δικούς μου ανθρώπους, οι οποίοι όταν ενημερώθηκαν κατάλαβαν ότι ήταν λάθος".

Το πρόβλημα των δασικών χαρτών
Τα προβλήματα με τους δασικούς χάρτες και ενώ απομένουν λίγες ημέρες για την υποβολή αντιρρήσεων, παραμένουν πολλά. Όπως εξήγησε, "κάθε μέρα που περνάει βλέπουν τα τεράστια προβλήματα, δίνουν στον ΟΠΕΚΕΠΕ εντολές να κάνουν συγκρίσεις. Θεωρώ επιπόλαιες τις πράξεις που προήλθαν από ανθρώπους που δεν είχαν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Έστω και την τελευταία στιγμή, ζητάμε να πάρουν αποφάσεις που έχουν σχέση με τα ισχύοντα στην Ευρώπη, που ορίζει τι είναι δάσος. Επίσης δεν μπορεί περιοχές που ήταν όλα τα χρόνια αμπέλια, να τις θεωρούν δάση και να προχωρούν σε μηνύσεις.
Πρέπει το Υπουργείο Περιβάλλοντος να συνεργαστεί με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και με μας που έχουμε άμεση επαφή με τον κόσμο και την πραγματικότητα. Πρέπει αυτοί που έφτιαξαν αυτή την κατάσταση να δουν ότι προκαλούν τεράστιο πρόβλημα στη χώρα και σε αυτό που λέγεται πρωτογενής τομέας.

Διόδια Εγνατίας
Η επικείμενη λειτουργία νέου σταθμού διοδίων της Εγνατίας Οδού, στην περιοχή Δροσοχωρίου, αναδεικνύει και το πρόβλημα της απαξίωσης του εθνικού δρόμου Ιωαννίνων- Τρικάλων (μέσω Κατάρας) που θα πρέπει να λειτουργεί εναλλακτικά για όσους δεν θέλουν να καταβάλλουν διόδια. Όπως δήλωσε ο Περιφερειάρχης, πριν ακόμη μεταβιβαστεί η αρμοδιότητα του εθνικού οδικού δικτύου στην αιρετή περιφέρεια, είχαν καταργηθεί οι σταθμοί αποχιονισμού, ενώ απαξιώθηκε πλήρως το δίκτυο Ιωάννινα- Μέτσοβο- Κατάρα - Κάμπος Δεσπότη - Τρίκαλα, «για το οποίο δεν ξέρουμε πόσα χρήματα θα χρειαστούν για να το αποκαταστήσουμε σιγά – σιγά για να περνούν οι κτηνοτρόφοι και όσοι ασχολούνται με τα δασικά την καλοκαιρινή περίοδο. Όλα αυτά έγιναν με την σκέψη του κράτους ότι δεν πρόκειται να λειτουργήσουν εκεί τα διόδια (Δροσοχωρίου). Δεν έχουν εναλλακτική λύση ως κράτος για τον κόσμο που περνάει από εκεί και δεν θέλει να χρησιμοποιήσει την Εγνατία Οδό για να μην πληρώσει διόδια. Εμείς για αυτό θα έρθουμε σε επαφή με τους Δήμους, και θα κάνουμε τα πρέποντα μέσω του ΣτΕ, λαμβάνοντας υπόψη τι προβλέπουν οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων και οι υπάρχουσες πινακίδες".

Ο Περιφερειάρχης επανέλαβε ότι είναι απαράδεκτη η λειτουργία σταθμών διοδίων στο Μαλακάσι, στην Παμβώτιδα, στην Τύρια. "Έχουμε- συνέχισε- στα χέρια μας την απόφαση της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» για τον ορισμό διοδίων. Όμως, και αυτό το θεωρούμε απαράδεκτο για την Ήπειρο. Για την Ήπειρο που ακόμα δεν έχει πάρει τις απαλλοτριώσεις της Εγνατίας Οδού σε μεγάλο κομμάτι της οδού. Δεν είμαστε από τους ανθρώπους που δεν θέλουν να πληρώσουν. Αν από την αρχή είχαν κανονίσει να έχουν φτιάξει παράλληλο στην Εγνατία Οδό δίκτυο, θα είχαν και απαιτήσεις. Αυτοί μόνοι τους ως κράτος το απαξίωσαν, μόνοι τους έκλεισαν τους αποχιονιστικούς σταθμούς, μόνοι τους είδαν ότι δεν μπορούσαν να βάλουν διόδια στην Παμβώτιδα όταν τελείωσαν τις εργασίες».
twitter-logo facebook-icon

Καλτσής Δημοσιογράφος


Ενωση Συντακτών

Ξιφασκία

nitsiakos maketa
logo pindos

informedia

Πνευματικά Δικαιώματα stotapsi.gr